Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Katarzyna Niepiekło-Theil
Przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w budynku Starostwa Powiatowego Sępólnie Krajeńskim w dniach:
poniedziałek od 730 do 1530,
piątek od 730 do 1500,
pokój nr 63 tel. (52) 388-13-68 lub (52) 388-13-00 (sekretariat)
e-mail: powiatowy.rzecznik.konsumentow@powiat-sepolno.pl
Zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów wykonuje Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
Do zadań rzecznika konsumentów w szczególności należy:
1. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
2. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
3. występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
4. współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Udzielanie bezpłatnych porad - nie są wymagane dokumenty,
- Udzielanie pomocy konsumentom:
a. wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi,
b. kopie dokumentów dotyczące sprawy, potwierdzające stan faktyczny (np. dowód zakupu, umowa o dzieło, umowa zlecenia, reklamacja, korespondencja z przedsiębiorcą).
TRYB ODWOŁAWCZY:
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie wydaje decyzji administracyjnych.
- Wnoszący sprawę konsument niezadowolony ze sposobu prowadzenia sprawy przez rzecznika – może się zwrócić o ponowne jej rozpatrzenie.
- Konsument niezadowolony ze sposobu ostatecznego załatwienia sprawy przez rzecznika ma prawo wniesienia skargi do Starosty Sępoleńskiego przed którym rzecznik odpowiada.
UWAGI:
Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela bezpłatnych porad i informacji telefonicznie, bezpośrednio w siedzibie Rzecznika lub pocztą elektroniczną.
Przedsiębiorca, do którego zwrócił się rzecznik konsumentów, obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów działa w oparciu o przepisy:
1. Ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.
2. Ustawy o samorządzie powiatowym.
Do rzecznika może zgłaszać się każdy, kto potrzebuje pomocy w zakresie ochrony interesów konsumenta, czuje się oszukany przez profesjonalistów, ma zastrzeżenia lub wątpliwości co do jakości nabytych towarów, lub wykonanych usług. Rzecznik udziela informacji w jaki sposób dochodzić swoich roszczeń. Rzecznik w wielu wypadkach podejmuje interwencje u przedsiębiorców, którzy nie chcą uznać praw konsumenta.
- autor: Anna Deja-Dobrowolska, data: 2009-06-23