Rozpoczęcie projektu pn. "Podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa Starostwa Powiatowego w Sępólnie Krajeńskim"
Starostwo Powiatowe w Sępólnie Krajeńskim informuje, że 24 czerwca 2024 r. wraz z podpisaniem umowy o powierzenie grantu, rozpoczęła się realizacja projektu w ramach programu Cyberbezpieczny Samorząd.
Oczekiwanymi efektami projektu będą:
- zwiększenie świadomości mieszkańców i pracowników samorządu na temat zagrożeń cybernetycznych;
- poprawa umiejętności w zakresie rozpoznawania i zapobiegania cyberatakom;
- wzrost poziomu bezpieczeństwa systemów informatycznych używanych przez samorząd.
Projekt zakłada działania w 3 obszarach tematycznych:
1. Obszar organizacyjny:
- zakłada się opracowanie, wdrożenie, przegląd, aktualizację dokumentacji Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji.
2. Obszar kompetencyjny:
- zakłada się przeprowadzenie cyklu szkoleń dla kadry Starostwa Powiatowego, w tym: specjalistyczne szkolenia dla pracowników odpowiedzialnych w Starostwie za obszar IT, szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa dla kadry kierowniczej, szkolenia dla wszystkich pracowników Starostwa oraz organizację kampanii phishingowych dla pracowników.
3. Obszar techniczny:
- zakłada się zakup i wdrożenie specjalistycznych urządzeń do backup'u - czyli tworzenia kopii zapasowej danych w przypadku ich utraty oraz zakup i wdrożenie profesjonalnego oprogramowania antywirusowego.
Całkowity koszt projektu: 623 000,00 PLN. Wartośc dofinansowania z UE: 504 630,00 PLN, wkład z Budżetu Państwa: 118 370,00 PLN.
- autor: Dorota Szymańczak - inspektor ds. opracowywania i koordynowania projektów unijnych, data: 2024-07-22